//

Monday, April 25, 2011

Tip Kenalpasti Cermin 2 Arah

Tip-tip untuk semua

Aduhhhh!!!..kalau cermin macam ni haru juga kan. Kita nak tengok muka kita, ternampak muka orang lain. naik bulu roma gini weh! Tapi apa yang saya nak kongsi di sini ialah apa yang dikongsi oleh orang lain dengan saya melalui email, iaitu TIP KENALPASTI CERMIN 2 ARAH. Bukan apa, ramai yang salah guna teknologi dan alatan canggih sekarang ini. Takut-takut orang ambil kesempatan atas kita yang dok syok tayang body depan cermin bilik air di bilik hotel, dalam tandas awam atau di mana-mana lah. Ingatkan cerminnya satu arah, rupa-rupanya 2 arah (ada orang sedang perhati kita dari belakang cermin dan kita tak nampak dia!). Lakukan ujian berikut:

1.TEST DENGAN KUKU JARI - Letakkan ujung kuku anda di atas permukaan cermin. Jika ada jarak antara kuku anda dan bayangan kuku anda di cermin, dapat dikatakan bahwa cermin itu adalah cermin biasa (selamat). Tetapi, jika kuku anda terus menyentuh bayangan kuku anda di cermin, hati-hatilah, kerana benda itu adalah cermin 2 arah !

2.TEST DENGAN NAFAS - Hembus nafas hampir dengan cermin, jika ada kesan nafas/haba di cermin , maka selamat, jika tidak besar kemungkinan Ianya cermin 2 arah.

3.BUNYI - Cuba ketuk cermin tersebut dengan jari slow2, kuat kang pecah plak , jika ianya tidak berbunyi atau bunyi perlahan. Maknanya ia melekap didinding, jika berbunyi kuat pastinya ada ruang kosong/berongga dibelakang cermin tersebut.

Hati-hati dengan cermin!

Tip-tip untuk semua

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails