//

Saturday, February 2, 2013

Tentang Sedekah

Tip-tip untuk semua

Abu Bakar Siddiq r.a. :
"Setiap apa yang kamu sedekahkan, maka akan berkata : Dulu aku musuhmu, sekarang kamu adalah temanku dan dulu aku dijaga olehmu, sekarang aku akan menjagamu dan dulu aku kecil, sekarang aku besar dan dulu aku sesuatu yang akan musnah, sekarang aku kekal abadi".

Umar bin Khattab r.a :
"Semua perbuatan baik akan saling membanggakan diri di akhirat, lalu sedekah akan berkata : Akulah yang paling utama di antara kalian semua".

Utsman bin Affan r.a. :
"Berniagalah dengan Allah melalui sedekah, pasti kamu akan beruntung".

Ali bin Abu Thalib r.a. :
"Hiasilah imanmu dengan sedekah, lindungilah hartamu dengan zakat dan hindarilah bencana dengan doa".

Tip-tip untuk semua

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Protected by Copyscape Web Plagiarism Software