//

Saturday, August 31, 2013

Mulakan Sarapan Dengan Air Limau/Lemon

Tip-tip untuk semua

Potong limau/lemon dan masukkan 2-3 hiris kedalam satu gelas air suam dan minum. Lemon menjadikan air 'alkaline' dan memberi banyak khasiat terhadap kesihatan badan kita.

Seorang pakar dari Baltimore USA mengatakan airlemon bolih bunuh sel2 kanser dan ia lebih kuat lagi tindakan dari ubat kanser/chemotherapy.

Untuk pesakit2 saya yang mengalami berbagai jenis ovarian cyst termasuk endometriosis , adenomyosis dan fibroids sila cuba minum segelas air lemon yang fresh tiga kali sehari selama 3-6 bulan dan lihat ada tak perubahan dan tumbuhan2 tersebut.

Air bersih dan lemon segar yang diperah merupakan salah satu penggalak tenaga bersih yang paling baik .

Kebanyakan orang bergantung kepada minuman berkafein seperti kopi untuk mendapatkan tenaga pada waktu pagi. Kopi adalah perangsang adrenal menghasilkan tenaga yang kotor dalam bentuk gula dalam darah dan tekanan oksidatif.

Malangnya, kopi adalah diuretik yang habis badan anda rizab air dan mineral yang penting dan elektrolit seperti natrium, kalium, kalsium, dan magnesium.

Orang ramai berasa bertenaga oleh kopi disebabkan oleh kesan kafein pada kelenjar adrenal. Kopi merangsang organ-organ ini untuk mengepam hormon adrenalina tenaga segera dan norepinephrine. Hormon-hormon ini merangsang badan untuk gula pecahan disimpan dan melepaskannya ke dalam aliran darah.

Proses ini menyebabkan gula darah yang tidak normal yang meningkatkan tekanan oksidatif, pembentukan radikal bebas dan kerosakan tisu secara keseluruhan.

Makanan dan minuman yang kita makan memberikan caj elektrik yang memulakan pengeluaran tenaga dalam badan kita. Ion adalah sebahagian daripada molekul yang membawa caj elektrik. Ion yang bercaj positif dipanggil "kation," manakala ion yang bercaj negatif dipanggil "ion negatif."

Kebanyakan makanan kita meletakkan ke dalam badan kita datang dalam bentuk yang kationik, manakala proses pencernaan semulajadi (asid hidroklorik, enzim penghadaman, air liur) adalah anion. Lemon adalah satu-satunya makanan anion . Ini bermakna bahawa ia membawa caj negatif yang sangat kuat dan amat aktif.
Lemon segar membantu mengoksidasi badan dan memaksimumkan fungsi enzim. Lemon dikenali untuk merangsang enzim semulajadi dalam hati/liver. Ia membantu hati dalam proses pembuangan toksin seperti asid urik dan membersihkan salur hempedu .

Asid sitrik juga boleh memainkan peranan yang amat penting dalam peroses chelation dengan batu-batu kalsium yang tidak normal. Ia mempunyai kebolehan unik untuk membentuk kompleks larut dengan kalsium yang banyak. Ia telah digunakan untuk menghapuskan batu pankreas dan batu karang. Mekanisme ini juga boleh membantu mencegah timbunan kalsium di dalam salurdarah yang menyebabkan penyakit jantung.
Air bersih dengan lemon menyediakan badan dengan penghidratan, anti-oksida dan elektrolit. Lemon adalah sumber yang kaya dengan perangsang - vitamin C. Ia juga mempunyai banyak elektrolit seperti kalium, kalsium dan magnesium. Lemon merupakan sumber yang amat besar sitrus fitonutrien iaitu anti-oksida bioflavonoid yang telah diberi label Vitamin P.

Vitamin P terdiri daripada hesperetin glikosida flavonoid dan naringenin. Kajian telah menunjukkan bahawa vitamin P meningkatkan keupayaan anti-oksida vitamin C. Bioflavonoids ini juga meningkatkan kebolehtelapan rerambut dan aliran darah . Ini adalah sangat penting untuk bekalan oksijen kepada tisu dan mengekalkan tekanan darah yang normal. Antioksidan ini juga telah terbukti untuk mengurangkan bengkak dan edema.

Apabila mengambil 1 limau dan diperah ke dalam 16-32 oz air bersih dan suam panas. Pastikan makan bahagian luar membran limau di mana kebanyakan serat pektin dan bioflavonoids sitrus terletak. Stevia boleh ditambah untuk membentuk air limau tanpa gula. Cuka epal cider dan pelbagai herba boleh digunakan untuk meningkatkan potensi enzim dan anti-oksida.


LEMON

Well - what a remedy for the disease unbelievable - There is no harm just drinking this water as a normal water, day to day.? Please pass this on to your family and friends.
hello!!! just want to share this good information

Just cut 2-3 thin slices of lemon in a cup/container and add drinking water will become "alkaline water",
drink for the whole day, just by adding drinking water. Take it as drinking water every day is good for everybody. The surprising benefits of lemon! I remain perplexed!

================================

Institute of Health Sciences, 819 N. L.L.C. Charles Street Baltimore , MD 1201.
This is the latest in medicine, effective for cancer!

Read carefully & you be the judge.

Lemon (Citrus ) is a miraculous product to kill cancer cells . It is 10,000 times stronger than chemotherapy
Why do we not know about that? Because there are laboratories interested in making a synthetic version that will bring them huge profits.

You can now help a friend in need by letting him/her know that lemon juice is beneficial in preventing the disease. Its taste is pleasant and it does not produce the horrific effects of chemotherapy.

How many people will die while this closely guarded secret is kept, so as not to jeopardize the beneficial multimillionaires large corporations? As you know, the lemon tree is known for its varieties of lemons and limes.

You can eat the fruit in different ways:
you can eat the pulp, juice press, prepare drinks, sorbets, pastries, etc...It is credited with many virtues, but the most interesting is the effect it produces on cysts and tumors. This plant is a proven remedy against cancers of all types. Some say it is very useful in all variants of cancer.

It is considered also as an anti microbial spectrum against bacterial infections and fungi, effective against internal parasites and worms, it regulates blood pressure which is too high and an antidepressant, combats stress and nervous disorders.

The source of this information is fascinating: it comes from one of the largest drug manufacturers in the world,
says that after more than 20 laboratory tests since 1970, the extracts revealed that : It destroys the malignant cells in 12 cancers including colon, breast, prostate, lung and pancreas.

The compounds of this tree showed 10,000 times better than the product Adriamycin, a drug normally used chemotherapeutic in the world, slowing the growth of cancer cells. And what is even more astonishing: this type of therapy with lemon extract only destroys malignant cancer cells and it does not affect healthy cells.


Tip-tip untuk semua

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Protected by Copyscape Web Plagiarism Software